Onderdelen

Dit zijn de onderdelen voor (Kids) Challenge Day

ZONDAG 5 JUNI 2022

Heb je vragen over één van de onderstaande challenges? Neem contact met ons op.

CHALLENGE DAY

80 meter sprint

Vanuit startblokpositie sprint je na het startschot op je hoogste snelheid 80 meter naar de finishlijn. Dit onderdeel wordt gemeten met officiële elektronische tijdmeting en foto finish. Vóór aanvang van dit onderdeel krijg je startbloktraining, en hulp bij het instellen van het startblok.
Aantal pogingen: 1
Extra informatie: spikes zijn toegestaan

50+: optie tot starten zonder startblok

Lying Medball Chestpass

Ga gestrekt liggen op de grond. Houd de medicine ball met twee handen vast. Leg de medicine ball op de borst. Gooi de bal omhoog met gestrekte armen de lucht in. Herhaal deze beweging zo vaak mogelijk in 90 seconden.
Aantal pogingen: 1
Duur: 90 seconden
Extra informatie: de dames gebruiken 4 kg en de heren 6 kg

Jump Rope

Op het startsein van de begeleider spring je zo vaak mogelijk met twee voeten tegelijkertijd door het touw. Maak zo veel mogelijk herhalingen.
Aantal pogingen: 1
Duur: 90 seconden
Extra informatie: ben je langer dan 1,90? mag je een eigen springtouw meenemen. Overleg dit vooraf met de organisatie via info@challengeday.nl.

🏆 Huidig record heren: 304x door Jeffrey Koendjbiharie
🏆 Huidig record dames: 239x Janneke van Boven

Forward Ball Throw

Ga met twee voeten op de rand van de kogelstootring staan. Neem de kogel in beiden handen, zak door je knieën, en gooi de kogel zo ver mogelijk weg.
Aantal pogingen: 3
Extra informatie: heren doen deze oefening met 6 kg, dames doen deze oefening met 4 kg

Tire Flip

Op het startsignaal van de begeleider verplaats je de band zo snel mogelijk over 60 meter. Dit doe je door hem te kantelen. De dames gebruiken de kleine band, en de heren de grote band. De band mag uitsluitend onderhands worden opgetild. Zodra de band volledig over de 60 meter lijn is, wordt de tijd gestopt.
Aantal pogingen: 1
Extra informatie:

50+: de kleine band

🏆 Huidig record heren: 01:02 door Mathijs den Uijl
🏆 Huidig record dames: 01:00 door Djalieza van Iperen

BlazePod Yellow Pod Road

De zes BlazePods worden in een rechthoek geplaats op 2 meter afstand van elkaar. Binnen 60 seconden tijd ga je proberen zo veel mogelijk gele lampjes uit te slaan.
Aantal pogingen: 2
Duur: 60 seconden
Extra informatie: spikes zijn toegestaan

🏆 Huidig record heren: 38x door Danny Boon
🏆 Huidig record dames: 32x door Shivany Matai

Straight-Leg Sit-Up

Ga gestrekt liggen op de grond. Maak een sit up, en tik hierbij de 20 kg sandbag op de schenen aan. Een sit up wordt uitsluitend goedgekeurd als de schouders de grond raken bij de neerwaartse beweging en de sandbag met beiden handen worden aangetikt bij de opwaartse beweging.
Aantal pogingen: 1
Duur: 90 seconden
Extra informatie: de deelnemer krijgt 10-20 kg op de benen om deze aan de grond te houden tijdens de oefening

Plank Shoulder Touch

Start deze oefening op handen en voeten, en met een rechte rug. Op het signaal van de begeleider krijg je 60 seconden de tijd om zo vaak mogelijk om-en-om met je linkerhand je rechter schouder aan te tikken, en met je rechterhand je linker schouder. Het is toegestaan de knieën naar de grond te brengen gedurende de minuut, alleen scoor je op het moment van knieën op de grond, géén punten.
Aantal pogingen: 1
Duur: 60 seconden

Long Jump (tweebenig)

Plaats twee voeten op de rand van de zandbak. Zet zo hard mogelijk af, en spring met twee benen zo ver mogelijk in de zandbak. Het beste resultaat wordt meegeteld.
Aantal pogingen: 3

🏆 Huidig record heren: 2,88m door Marvin Oduro
🏆 Huidig record dames: 2,48m door Melanie Wolff

Front Raise Hold

Plaats je voeten recht onder je schouders, knieën uit het slot. Lift je volledig gestrekte armen recht voor je uit ten hoogte van je schouders, en houd daar zo lang mogelijk vast, De handpalmen wijzen naar beneden. Deze challenge wordt uitgevoerd met in elke hand een 2 kg dumbell.
Aantal pogingen: 1
Duur: maximaal 10 minuten

KIDS CHALLENGE DAY

60 meter sprint

Vanuit startblokpositie sprint je na het startschot op je hoogste snelheid 60 meter naar de finishlijn. Dit onderdeel wordt gemeten met officiële elektronische tijdmeting en foto finish. Vóór aanvang van dit onderdeel krijg je startbloktraining, en hulp bij het instellen van het startblok.
Aantal pogingen: 1
Extra informatie: spikes zijn toegestaan

🏆 Huidig record jongens: 09:22 door Jeremiah Bentoh
🏆 Huidig record meisjes: 10:18 door Isorah Fancito

Long jump

Plaats twee voeten op de rand van de zandbak. Zet zo hard mogelijk af, en spring met twee benen zo ver mogelijk in de zandbak. Het beste resultaat wordt meegeteld.
Aantal pogingen: 3
Extra informatie: spikes zijn toegestaan

🏆 Huidig record jongens: 2m17 door Danea Oduro
🏆 Huidig record meisjes: 2m40 Aadesh Ganpat

Jump Rope

Op het startsein van de begeleider spring je zo vaak mogelijk met twee voeten tegelijkertijd door het touw. Maak zo veel mogelijk herhalingen.
Aantal pogingen: 1
Duur: 90 seconden
Extra informatie: ben je langer dan 1,90? mag je een eigen springtouw meenemen. Overleg dit voorag met de organisatie via info@challengeday.nl

🏆 Huidig record jongens: 146x door Nouh Khbabez
🏆 Huidig record meisjes: 147x Danea Oduro

BlazePod Yellow Pod Road

De zes BlazePods worden in een rechthoek geplaats op 2 meter afstand van elkaar. Binnen 60 seconden tijd ga je proberen zo veel mogelijk gele lampjes uit te slaan.
Aantal pogingen: 2
Duur: 60 seconden
Extra informatie: spikes zijn toegestaan

🏆 Huidig record jongens: 16x door Nouh Khbabez en Jahvene Bentoh
🏆 Huidig record meisjes: 16x door Danea Oduro

Straight-Leg Sit-Up

Ga gestrekt liggen op de grond. Maak een sit up, en tik hierbij de 20 kg sandbag op de schenen aan. Een sit up wordt uitsluitend goedgekeurd als de schouders de grond raken bij de neerwaartse beweging en de sandbag met beiden handen worden aangetikt bij de opwaartse beweging.
Aantal pogingen: 1
Duur: 90 seconden
Extra informatie: de deelnemer krijgt 10-20 kg op de benen om deze aan de grond te houden tijdens de oefening

Balwerpen

Gooi de bal zo ver mogelijk het veld in. De bal wordt bovenhands gegooid, en met één hand.
Aantal pogingen: 2
Extra informatie: t/m 12 jaar gooit met de kleine bal, vanaf twaalf jaar met de grote bal.

Stairs

Ren in één minuut tijd zo vaak mogelijk de trap op en af. Hierbij mag de leuning niet worden aangeraakt of vastgehouden. Er mogen géén treden worden overgeslagen. Het aantal gelopen treden wordt geteld.
Aantal pogingen: 1
Duur: 60 seconden

BlazePod Plank Competition

Twee deelnemers gaan tegenover elkaar staan op handen en voeten. De schouders begeven zich boven de handen, en de rug is recht. Op het startsein tik je zo veel mogelijk lampjes uit in jouw kleur. De twee linker lampjes worden uitgetikt met de linkerhand, en de twee rechter lampjes worden uitgetikt met de rechterhand.
Aantal pogingen: 1
Duur: 60 seconden

Wall Sit

Ga in 90 graden tegen de muur aan zitten, en houd dit zo lang mogelijk vol.
Aantal pogingen: 1
Duur: 10 minuten maximaal

Dead Hang

Pak de stang met twee handen vast en kom met je voeten los van de grond. Blijf zo lang mogelijk hangen.
Aantal pogingen: 1
Duur: 120 seconden maximaal

Menu